fbpx
Podcast over Gezondheid - Menno Tom

in vier weken word je

Stressbestendiger door je ademhaling te oefenen

In 4 weken leer jij hoe je met onze ademhalingsoefeningen stressbestendiger wordt: om af te vallen, meer energie te krijgen, beter te slapen, pijntjes kwijt te raken.

Wat zit er in het ademhalingsprogramma:

✓ programma voor 4 weken

 

✓ inclusief voorbeeld video’s per oefening 

 

✓ inclusief audiofragmenten per oefening

 

✓ voor iedereen begrijpelijk

Leef gezonder: bestel het lesprogramma “Hartcoherentie!”, succes verzekerd.

Tarief: €27 per deelnemer.

Podcast over Gezondheid - Menno Tom

In het kort

Wat je leert:
Ademhalingsoefeningen 

Wat je krijgt:
Volwaardig lesprogramma

Je investering:
€27 euro

Rendement:
Levenslang

Herstellen van Covid

Luister gerelateerde podcast

Podcast over Gezondheid - Menno Tom

Waarom dit programma geen luchtkasteel is.

Wat ga je leren in dit programma?

Waarom, en op basis van welke overtuigingen we dit programma bedacht hebben

Jouw lichaam heeft zijn eigen geheugen. Het herinnert zich plezierige én onaangename emoties. Het probeert te vermijden wat het lijden heeft veroorzaakt en probeert terug te vinden wat aangenaam was. Wat je lichaam ervaart, wordt in een code doorgegeven aan je brein.

De opdracht lijkt een eenvoudige oefening maar is van een enorme kracht, die haar oorsprong vindt in de stimulering van beide hersenhelften.

stressbestendigheid is belangrijker dan stressvermindering

De wetenschap vertelt ons dat stressbestendigheid belangrijker is dan stressvermindering. Als je gestressed bent en je in je vecht/vlucht modus komt is de Nervus Vagus hét antigif tegen een langdurige, giftige stressreactie: bij stimulatie van de Vagus ontspannen je spieren, verlaag je je bloeddruk en hartslag en je verbetert je spijsvertering.

kalmeer je amygdala

Met de juiste technieken kalmeer je ook nog eens je amygdala, het hersengebied in je emotionele brein dat wordt geassocieerd met angst en agressie.

stimuleer je frontale cortex

Dit stimuleert ook je frontale cortex, dat is het hersengebied dat wordt geassocieerd met je zelfbewustzijn en compassie.
Het is het gebied dat je helpt om “het grote plaatje” te zien en je in de gelegenheid stelt om even de pauzeknop in te drukken voordat je emotioneel reageert en je dingen doet of zegt omdat je overspoeld wordt door gevoelens en emoties.

Wat levert het je op?

Je leert loslaten, afstand nemen en zult na verloop van tijd rust ervaren – ontstressen dus! We doen het stap voor stap.

21 herhalingen

Je bent in een leertraject, met herhalingen en training. In de leerpsychologie zegt men vaak dat 21 herhalingen nodig zijn om een nieuwe competentie te verwerven. Dat komt overeen met driemaal daags gedurende een week. Om dit te kunnen ontwikkelen, heb je 2 eigenschappen nodig: geduld en volharding.

De oplossing

In de verandering ligt jouw oplossing en de kleinste verandering maakt het grootste verschil!

Leef gezonder: bestel het lesprogramma “Breathe!”, succes verzekerd.

Tarief: €27 per deelnemer.

De Docenten

start direct met de

METABOLE
RESET METHODE

De Metabole Reset Methode: “Het Stappenplan om Jouw Leven te Transformeren op een Bewuste Manier”

In 10 weken met videolessen, werkdocumenten en doe-opdrachten leer je exact hoe je lichaam werkt, waarom het niet meer werkt zoals jij wilt, en wat jij zélf kunt doen om dit te herstellen. Je mag er natuurlijk langer over doen, het hóeft niet in 10 weken.